ABS to system, który podczas hamowania zapobiega blokowaniu kół. Tak naprawdę dochodzi do zablokowania kół, ale tylko na krótki czas. ABS zmniejsza ciśnienie w układzie hamulcowym, kiedy koła dłużej się ślizgają, co pozwala na odzyskanie przyczepności i ponowne ich zablokowanie. System ABS składa się z czujników prędkości obrotowej kół, sterownika analizującego sygnały pochodzące z sensorów i modulatora ciśnienia. Hamowanie z ABS pozwala kierowcy zachować stabilność samochodu w trakcie nagłej redukcji prędkości, skrócić drogę hamowania i utrzymać kierowalność auta.
Witaj w świecie teechnologi motoryzacyjnej
Chcielibyśmy zaprezętować wam jak bardzo ułatwia nam życie dostęp do technologi która nas otacza
Za stabilność auta podczas jazdy odpowiada ESP. Przybiera on różne nazwy w zależności od producenta. Ingeruje w obroty każdego z kół poprzez przyhamowanie odpowiedniego/-nich oraz zmniejszenie obrotów silnika. Utrzymuje samochód na właściwym torze jazdy, minimalizując ryzyko wpadnięcia w poślizg.
BAS jest to system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych. System ten działa we współpracy z ABSem. System wykrywa sytuacje gdy kierowca chce szybko zahamować. Wtedy system BAS zwiększa maksymalnie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby uzyskać jak największą siłę hamowania.
Roboty spawalnicze to jedno z najpowszechniejszych zastosowań robotów w przemyśle. Imponującym obszarem wykorzystania robotów w przemyśle motoryzacyjnym jest proces technologiczny zgrzewania karoserii samochodów.
Przy montażu końcowym na liniach produkcyjnych wykorzystujących roboty, ważne są szczególnie dwa aspekty: krótkie czasy cykli i wysoka dyspozycyjność. Dodatkowo, z powodu ich elastycznego, wieloprotokołowego oprogramowania wewnętrznego (firmware), moduły mogą być wykorzystane z trzema protokołami ethernetowymi: Profinet, Ethernet/IP i Modbus TCP, bez potrzeby interwencji ręcznej. Tym samym maszyny i elementy systemu mogą być wyposażane w te same podzespoły i wykorzystywane w przemyśle motoryzacyjnym na całym świecie.